קידום אורגני

גוגל לעסק שלי - Google My Business

גוגל לעסק שלי או בשמה הנוח יותר באנגלית Google My Business היא פלטפורמה לעסקים המעניקה מאין כרטיס ביקור לעסק עם הרבה מאוד תועלות.
מכיוון שגוגל מיי ביזנס היא פלטפורמה של גוגל יש לה השפעות רבות על הנראות שלכם בפלטפורמות השונות שלה, כמו גוגל מפות והופעה במנוע החיפוש של גוגל.

במאמר הבא נסקור את פלטפורמת גוגל לעסק שלי ונלמד איך ניתן להשתמש בה כך שתביא כמה שיותר לקוחות לעסק.

איך להרשם לגוגל לעסק שלי

ראשית על מנת לפתוח חשבון גוגל מיי ביזנס חדש עליכם להיות בעלי כתובת ג’ימייל (Gmail), במידה ואין לכם כתובת מייל של גוגל פתחו כתובת חדשה וחזרו לכאן.

לאחר שווידאנו שיש כתובת מייל תקינה של Gmail היכנסו לגוגל לעסק שלי ולחצו על “רישום פרטי העסק” והיכנסו עם כתובת המייל שהקמתם.
בשלב הבא יהיה עליכם למלא את שם העסק ולבחור את הקטגוריה המגדירה את מהות העסק, כמו כן תצטרכו להזין את כתובת בית העסק במידה והעסק הוא עסק פיזי, או במידה ולא תצטרכו להגדיר אזורי השירות בהם העסק פעיל.
במידה ובחרתם בעסק פיזי העסק שלכם יופיע גם במפות גוגל כאשר גולש יחפש את שם העסק שלכם או את כתובתו.
כמו כן בעת הרישום המערכת תבקש ממכם להזין את פרטי הקשר כמו שם, כתובת וטלפון המוכר בעולם השיווק באינטרנט כ- Name, Address, Phone – NAP, וכתובת אתר האינטרנט במידה וקיים.
במידה ולא בניתם אתר לעסק גוגל תמליץ לכם לבנות אתר דרך פלטפורמת Google site.

לאחר ההרשמה תתבקשו לאמת את כרטיס העסק שיצרתם, אתם תוכלו להתחיל לערוך את העמוד העסקי שלכם ב- Google My Business, אך הדף עדיין לא יוצג לגולשים עד לאחר אימות כתובת העסק.

אימות העסק שלי בגוגל

שלב האימות יופיע לכם באופן אוטומטי לאחר הרשמה של עסק חדש בגוגל ביזנס, אך גם אם תדלגו על השלב הזה יהיה ניתן לחזור אליו בכל זמן על ידי לחיצה על כפתור “אימות בעלות על העסק”.

אימות בעלות על העסק יכול להתבצע בשתי דרכים, אימות טלפוני או אימות בגלויה:

  • אימות טלפוני – לרוב התבצע במידה ולעסק אין כתובת פיזית כמו לדוגמא חנות אינטרנטית, במקרה הזה תוכלו לבצע אימות טלפוני בו תתבקשו לענות לשיחת טלפון ולהזין את הקוד האימות הנאמר בשיחה קולית.
  • אימות בגלויה – ברוב המקרים תתבקשו לאמת את העסק על ידי גלויה שתשלח לכתובת העסק שהוזנה בעת הרישום, הגלויה מגיעה עד 21 ימי עסקים ולרוב מגיעה לאחר כשבועיים ימי המתנה, כאשר הגלויה מגיעה התחברו שוב  לגוגל לעסק שלי, לחצו על אימות והזינו את הקוד המופיע בגלויה.

תחילת עבודה עם Google My Business

על מנת למצות עד כמה שיותר את פלטפורמת Google לעסק שלי היכנסו תחילה ללשונית מידע והעשירו אותה בפרטים ככל הניתן, מלאו את תאריך ההקמה, שעות הפתיחה של העסק שלכם, במידה ויש שינויים בשעות הפתיחה בחגים ומועדים הקפידו לעדכן אותם כאן.
הקפידו למלא את פרטי ה- NAP שלכם (שם, כתובת, טלפון), מלאו את כתובת אתר האינטרנט ועמודים חשובים באתר כמו צור קשר (במידה וקיים).
בגוגל מיי ביזנס תוכלו לפרט את השירותים אותם אתם נותנים הקפידו לכתוב אותם, כך גולשים יוכלו להיחשף לשירותים נוספים שהעסק שלכם אולי נותן, בהמשך נבין גם כיצד סעיף זה עוזר לנו לקידום האתר.
הקפידו להוסיף תיאור לעסק, התיאור מוצג לגולשים כאשר כרטיס העסק שלכם בגוגל מיי ביזנס מופיע בחיפוש, גוגל לעסק שלי מאפשר לכתוב עד 750 תווים, נצלו אותם, כתבו מידע על העסק, מי אתם, למה כדאי ללקוח לבחור בכם, נסו לקדם נקודות חוזקה אל מול המתחרים, מאפיינים אלו הם נקודות יתרון של העסק שלכם, במידה והעסק שלכם מבדל את עצמו בפרמטר מסוים הקפידו לכתוב אותו, משלוח מהיר, ניסיון עשיר וכד’.
אם העסק שלכם מתאים למספר תוויות הקפידו למלא אותם, נניח והעסק שלכם הוא מסעדה הקפידו למלא תוויות: צמחוני/ בשרי, משלוחים וכד’.

תמונות בגוגל לעסק שלי

גוגל מיי ביזנס נותן במה גדולה לתמונות בכרטיס העסק שלכם ואפילו מציג את התמונות האלה כאשר העסק שלכם מוצג בגוגל מפות (Google Maps).

בלחיצה על לשונית “תמונות” בתפריט הניווט תוכלו להגדיר סרטון ו-  3 סוגי תמונות:

  •  לוגו.
  • תמונת שער. 
  • תמונת אווירה (תמונות של העובדים וכו’).

התמונות האלו יופיעו בכרטיס העסק שלכם כאשר יחפשו אתכם בגוגל ובגוגל מפות שיחפשו את שם העסק שלכם או את כתובתו, ניתן ומומלץ לחדש את התמונות מדי פעם לפעם.

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

יצירת פוסטים

יצירת פוסטים בגוגל עסקים היא הדרך שלכם להראות לגוגל שהעסק פעיל ואקטואלי, הפוסטים יוצגו לגולשים שנכנסו לפרופיל העסקי שלכם בגוגל עסקים ולחיצה על תצוגת הפוסט יוביל אותו לעמוד ספציפי בתוך האתר.
הפוסט מציג את תוכן העמוד אליו הוא מקשר בצורה יותר מושכת, עם כותרת יותר מניעה לפעולה וטקסט קצר המסביר את מהות העמוד אליו הגולש יועבר.
פוסט יכול להיות הודעה על תוכן חדש באתר, מבצע, מוצרים חדשים או קיימים שתצו לקדם וכד’.

מומלץ להעלות פוסט חדש כל מספר ימים, במידה והקמתם עמוד חדש באתר שלכם מומלץ ליצור עבורו פוסט בגוגל לעסק שלי, כך העמוד יאונדקס מהר יותר בגוגל.

כרטיס עסקי

גוגל לעסק שלי יוצרת עבור העסק שלכם כרטיס עסקי בגוגל שיופיע כאשר יחפשו את שם העסק שלכם במנוע החיפוש של גוגל או בגוגל מפות, במקרים בהם האתר שלכם מקודם בצורה טובה הכרטיס יופיע גם כאשר גולשים יחפשו את השירות אותו אתם מציעים.

הכרטיס העסקי בגוגל עסקים מכיל בתוכו את כל המידע על העסק בצורה מתומצתת וידידותית, בכרטיס תמצאו מידע אודות העסק, דרכי התקשרות, שעות פתיחה, תמונות של המקום מבפנים ומבחוץ, דרכי הגעה, כמות ביקורות וציון ממוצע.

ביקורות בגוגל לעסק שלי

ביקורות לגוגל לעסק שלי חשובות מ- 2 סיבות עיקריות, גם מבחינת הגולשים וגם מבחינת גוגל:

  • מצד הגולשים – כאשר גולשים קוראים ביקורות של גולשים אחרים הם למעשה מתחילים “להכיר” את העסק, גולשים רבים מסתמכים על ביקורות בכל רחבי הרשת, גוגל עסקים מעניקה לגולשים גישה קלה ונוחה לכתיבה וקריאת ביקורות על עסקים שונים, בכך להמליץ לגולשים האם כדאי לבקר בבית העסק או שאולי עדיף ללכת למקום אחר שנותן את אותו המענה רק שיש לו קצת יותר המלצות.
  • מצד גוגל – האלגוריתם של גוגל יודע לאסוף ביקורות מכל רחבי הרשת וכמובן שמעניקה לפלטפורמה שלה – “גוגל מיי ביזנס” את הדגש הגדול מכולם, היא אפילו משתמשת בשיטות מתקדמות לאמינות הגולשים (לדוגמא, דירוג המשתמש המבקר על פי כמות ההמלצות שאותו אדם רשם בעבר וכד’).
    גוגל מייחסת לפלטפורמה כפרמטר לקידום אתרים ושואבת ביקורות ודירוגים כדי לקבל מושג אם העסק מוכר או פופולרי גם בעולם האמיתי.

הביקורות שתקבלו מגוגל מיי ביזנס ישפיעו על קידום האתר שלכם, הקפידו לשמור על לקוחות מרוצים והגיבו לביקורות שליליות, במידה וקיבלתם ביקורת שלילית נסו לשנות אותה על ידי תגובה או פניה ישירה אל המבקר, יש 2 דברים שחשוב לזכור:

  1. גוגל שולחת התראה לנייד של הלקוחות בכל ביקור בבית העסק שלכם לקבלת ביקורת.
  2. אין אפשרות למחוק ביקורת שלילית, גם לא על ידי פניה ישירה לגוגל (אלה במקרים של פגיעה בזדון על ידי שליחת ביקורות ממספר משתמשים פיקטיביים).

לכן הקפידו לשמור על השם הטוב של העסק שלכם.

השפעת גוגל לעסק שלי על קידום האתר

בין הפרמטרים שגוגל לוקחת בחשבון כאשר היא מדרגת אתרים בתוצאות החיפוש שלה נמצא פרמטר של הביקורות. ביקורות או המלצות על עסק או על אתר מסוים יכולים להתבטא במספר דרכים, בין אם מדובר קישור מאתר אחר אל האתר שלכם, שיח ברשת החברתית, אזכורים לשם המותג ועוד.

בפלטפורמה של גוגל לעסק שלי גוגל מדודת בצורה הכי מדויקת שהיא יכולה את הביקורות שגולשים משאירים על בית העסק, מכיוון ומדובר בפלטפורמה של גוגל עצמה, יהיה לה יותר קל לזהות מבין הביקורות מי יותר איכותי ומי פחות.
בנוסף, המערכת מאפשרת להתחבר לפלטפורמה רק לאחר אימות פיזי של בית העסק כך שגוגל בעצמה בודקת האם העסק באמת קיים או שמדובר בבניית אתר פיקטיבי.

מכיוון שיש לגוגל יכולת מעקב ומאין כרטיס עסקי שמעניק מידע נוסף על בית העסק, היא נוטה לתת את הבמה לאותם אתרים על פני אלו שמעניקים פחות מידע, בכך שימוש בפלטפורמת “גוגל לעסק שלי” יכול לתרום רבות לקידום אורגני של האתר במנוע החיפוש של גוגל.

קידום מקומי

אם עקבתם אחר המאמר והקפדתם למלא את כל הפרטים (או את רובם), דף העסק שלכם יתחיל להופיע בגוגל מפות (Google Maps) ואף יציע לגולשים לדרג את העסק ולהשאיר ביקורת לאחר ביקור בכתובתו.

קידום האתר בגוגל מפות הוא כלי עצום לבעלי עסקים מכיוון שזאת הדרך שלכם להראות לגוגל עד כמה הלקוחות שלכם באמת אוהבים אתכם ובנוסף, גוגל מפות מאפשר לקדם את העסק שלכם בקידום מקומי.

קידום בגוגל מפות

אם עקבתם אחר המאמר והקפדתם למלא את כל הפרטים (או את רובם), דף העסק שלכם יתחיל להופיע בגוגל מפות (Google Maps) ואף יציע לגולשים לדרג את העסק ולהשאיר ביקורת לאחר ביקור בכתובתו.

קידום האתר בגוגל מפות הוא כלי עצום לבעלי עסקים מכיוון שזאת הדרך שלכם להראות לגוגל עד כמה הלקוחות שלכם באמת אוהבים אתכם ובנוסף, גוגל מפות מאפשר לקדם את העסק שלכם בקידום מקומי.

ניווט לעסק בגוגל מפות Google Maps

במידה והגדרתם את כתובת העסק ב- Google My Business וביצעתם אימות נכס באופן מלא, העסק שלכם יתחיל להופיע בגוגל מפות כאשר גולשים יחפשו את שם העסק שלכם או את כתובתו ב- Google Maps, יחד עם מידע על בית העסק, צילום של המבנה מבחוץ וביקורות.

אופציה זאת בעלת ערך רב עבור עסקים המעניקים את השירות בבית העסק שלהם בדומה למסעדות, אתרי תיירות וכד’, כיוון שרוב הגולשים המחפשים עסקים מקומיים משתמשים בפלטפורמה של גוגל מפות או בוויז לצורך ניווט אל בית העסק.

קידום בגוגל עסקים ומפות

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

סגירת תפריט