קידום אורגני

בדיקת מיקומים בגוגל

בדיקת מיקום בגוגל מתבצעת על ידי כלי SEO שונים, כלי הקידום שולחים רובוטים שסורקים את תוצאות החיפוש בשאילתות חיפוש רבות, לאחר הסריקה הרובוט רושם את דירוג הדף לכל ביטוי מפתח בנפרד.
מדידה של ביטוי מסוים לאורך זמן יכולה להעניק תובנות רבות. 

ביטוי שלא מתקדם במיקומים צריך להדליק נורה אדומה ולבדוק מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות בנידון? במידה והייתם מדורגים גבוהה בגוגל פתאום החלה ירידה ניתן יהיה לאתר מתי החלה הירידה ואילו שינויים בוצעו באותו הזמן וכד’.

למה לי לעקוב אחר מיקום האתר שלי

מעקב אחר מיקומים בגוגל הוא המעקב החשוב ביותר והחיוני ביותר עבור קידום אורגני של האתר, גם מקדמי האתרים הטובים בעולם מודדים, עוקבים, מסיקים מסקנות ומבצעים שינויים על בסיס מעקב ובדיקת מיקום בגוגל יומיומית.

בואו נאמר כך, בניתם אתר ועכשיו אתם רוצים להביא אליו תנועה (Traffic), הדרך הטובה והיעילה לעשות זאת היא על ידי קידום אורגני והופעה בגוגל במיקום כמה שיותר גבוהה, כך גולשים/ לקוחות פוטנציאליים יוכלו למצוא אתכם בקלות וליצור איתכם קשר על מנת לרכוש את השירות או המוצר שאתם מציעים.

האם המיקום של האתר נחשב טוב?

יש משפט שרץ בין מקדמי אתרים שאומר “אם תרצה להחביא גופה, תקבור אותה בעמוד השני בגוגל” או במילים פשוטות, בין אם אתם ממוקמים בעמוד השני ובין אם בעמוד החמישי, כמעט ולא יגיעו אליכם גולשים כלל.
על מנת להשיג חשיפה משמעותית שתביא לכם תוצאות, עליכם להופיע בעמוד הראשון בביטויים אותם בחרתם לקדם, ברוב המקרים גוגל תציג 10 תוצאות אורגניות בכל עמוד, יש מקרים בהם גוגל תבחר להציג פחות תוצאות בכל עמוד (תלוי בביטוי המחופש), לכן אל תסתפקו בכך שכלי מעקב המיקומים מציג את האתר שלכם בדירוג 9 אלה בצעו בדיקה ידנית בנוסף, חפשו את הביטוי בגוגל (בגלישה בסתר כמובן) ודאו שהאתר שלכם אכן מוצג בעמוד הראשון בגוגל.

השפעת מיקום פיזי על תוצאות החיפוש

כשאתם בוחרים לקדם ביטוי מסוים יש לקחת בחשבון פרמטר בקידום שנקרא קידום לוקאלי, קידום מקומי.
קידום מקומי מתבסס על מיקום בית העסק או השירות אותו אתם מחפשים, לצורך העניין אם אתם מחפשים פורץ מנעולים ואתם נמצאים פיזית בתל אביב גוגל תדע לא להציג עבורכם פורץ מנעולים באילת כי הוא לא רלוונטי עבורכם, לכן העמוד הראשון כולו יהיו פורצי מנעולים באזור תל אביב והסביבה.

ישנם שאילתות חיפוש גנריות אשר (כמעט) לא מושפעות על פרמטר הקידום המקומי, כמו לדוגמא שאילתות מידע, שאילתות מידע הן שאילתות חיפוש בגוגל אשר מחפשות מידע מסוים כמו “מי ניצח בבחירות” או “איך ללמוד לבשל” ביטויים אלה יאפשרו לכם לאנדקס את האתר שלכם במיקומים קבועים יותר שלא נתלים במיקום פיזי של הגולש.
ניתן למצוא מידע נוסף על קידום מקומי בפלטפורמת גוגל לעסק שלי.

הצגת המיקום הממוצע בגוגל

במידה ואתם גולשים בדפדפן כרום (Chrome) של גוגל ומחוברים על אותו משתמש ג’ימייל גם בדפדפן וגם בכלי מנהל האתרים – גוגל סרץ’ קונסול (Google search console), אם תכתבו בשורת החיפוש ביטוי שמקודם על ידכם גוגל תציג לכם את המיקום הממוצע של האתר שלכם עבור אותה שאילתת חיפוש יחד עם ביצועי האתר – כמות חשיפות וקליקים בשבוע/ חודש/ 3 חודשים אחרונים ואף תציע לכם נקודות לשיפור המיקום בגוגל בצורה הזו:

בדיקת מיקום אתר בגוגל

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

בכמה ביטויים האתר שלי ממוקם

על מנת לבדוק בכמה ביטויים האתר שלכם מדורג בגוגל תוכלו להשתמש במספר כלים אוטומטיים למעקב אחר מילות מפתח, אותם כלים לרוב גם יאפשרו לכם למצוא ביטויים נוספים לקידום האתר שאולי לא חשבתם עליהם, לקריאה נוספת על כלי מילות מפתח.

איך לשפר את מיקומי האתר בגוגל

על מנת לשפר את מיקומי האתר בגוגל עליכם לבצע קידום אתרים אורגני (SEO) לאתר, SEO הוא קידום במנועי החיפוש על ידי התאמת האתר לדרישות מנועי החיפוש ומיקוד במילות מפתח ספציפיות לקידום בתוצאות החיפוש, קידום אתר אורגני נעשה על ידי שליטה ב- 150 פרמטרים שונים המתרכזים ל- 3 קטגוריות עיקריות המשפיעות על דירוג האתר בגוגל:

  • אופטימיזציות שונות על גבי האתר המשפרות את המצב הטכני של האתר, מה שמוכר בעולם הקידום כעבודת On-Site.
  • כמות ואיכות התכנים והדפים באתר – כל עמוד באתר מקודם בביטוי אחד ספציפי (לפעמים יותר) ולכן ככל שתרצו לקדם יותר ביטויי חיפוש תצטרכו עוד תוכן באתר, ככל שהתוכן יותר איכותי בכל דף סיכוייו להתמקם גבוהה במנועי החיפוש עולה.
  • קישורים ושיח חברתי, מוכר בעולם הקידום כ- Off-Site הפן הזה של הקידום מרכז תחתיו “המלצות” בצורת קישורים אל האתר שלכם, וכמו כל המלצה ככל שהיא יותר איכותית ואמינה כך היא תורמת יותר לקידום האתר.

שיפור יחס הקלקה CTR

האתר כבר נמצא במיקומים טובים בגוגל ועדיין לא רואה מספיק תוצאות? במקרה הזה כדאי שתוודאו את יחס ההקלקה שלכם.
יחס הקלקה (CTR) או באנגלית Click Through Rate, מתכוון לכמה אנשים נחשפו למודעה שלכם בגוגל לעומת אלו שלחצו, בואו נאמר שמתוך 100 גולשים שצפו במודעה שלכם רק 1 באמת נכנס לאתר, במצב הזה אחוז ה- CTR שלכם עומד על 1%.

נאמר והאתר שלכם ממוקם בדירוג 1 בגוגל, אם יחס ה- CTR נמוך האתר שלכם  יקבל הרבה חשיפה אך אתם לא תראו מכך הרבה תועלת, ניתן לשפר את יחס ההקלקה של הופעת האתר שלכם בגוגל על ידי שיפור תגיות המטה של העמודים המקודמים שלכם.
מידע נוסף על שיפור CTR ויחס המרה – CRO.

כלים מומלצים לבדיקת מיקומים בגוגל

על מנת לבצע בדיקת מיקומים בגוגל מומלץ להשתמש בכלים אוטומטיים, הכנו עבורכם רשימה של כלים המאפשרים מעקב אחר מיקומים בגוגל, לכל כלי יש את היתרונות והחסרונות שלו לכן נסקור בקצרה כל כלי.

כלי לבדיקת מיקומים של גוגל Google Rank Checker Tool

כלי המעקב הוותיק והבסיסי ביותר הוא כלי המעקב של גוגל (GRC), לשימוש בכלי יהיה עליכם להזין את כתובת הדומיין, ביטוי לבדיקה, גוגל “אזורי” (מדינה/עיר) ובדיקת רובוט. לחיצה על “submit” תציג לכם את דירוג האתר בגוגל.

הכלי מאוד בסיסי ומאז כמובן יצאו כמה מערכות מתוחכמות יותר, אבל חייבים לתת כבוד לכלי של גוגל.

כליום Kolyom

“כל יום” הוא כלי מעקב מיקומים שכרגע ניתן בחינם, הכלי מציג את ביטויי המפתח ואת המיקום שלהם בגוגל ומאפשר לעשות השוואה בין תאריכים ספציפיים ולצפות האם הביטוי עלה או ירד.

המערכת עוברת שדרוג רציני ובקרוב תוכל להציג פיצ’רים רבים נוספים, כמו מחקר מילות מפתח, מעקב אחר קישורים ועוד, בנוסף לאחר שדרוג המערכת הכלי כבר לא יהיה חינמי, אך תוכלו לרכוש גרסה מצומצמת שלו שמציגה רק את פיצ’ר מעקב מיקומים בגוגל בעלות סמלית של 7 שקלים.
הכלי מאוד פשוט ולא מציג תמיד את נפחי החיפוש אך מאפשר לעקוב אחר מספר רק של ביטויים במחיר הוגן.

מיקומים בגוגל

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

זאפו ZEFO

זאפו הוא כלי שרוב מקדמי האתרים בארץ משתמשים בו, זאפו פותח בארץ ומעניק תמיכה מלאה בעברית (אם תרצו גם טלפונית) ומעניק כלים רבים לקידום אתרים מה שהופך אותו למערכת שלמה לקידום אורגני, המערכת מעניקה מעבר לבדיקת מיקומים גם פיצ’רים נוספים לקידום כמו, מעקב אחר קישורים, מחקר מתחרים, יצירת דוחות, רשימת הערות, סריקה וזיהוי בעיות On-Site באתר ופיצ’רים רבים נוספים.

כלי המעקב של זאפו מפותח מאוד ומעניק מעקב יומי אחר ביטויים, מציג את נפחי החיפוש לכל ביטוי, רמת התחרות בכל ביטוי, אפשרות לתצוגת היסטוריית מיקומים, ממוצע מיקומים לאורך זמן סינון לפי תגיות וכלי מדידה שונים נוספים.

הכלי מאוד מומלץ אך הוא לא חינם, מחיר התחלתי הוא 99 ש”ח לאתר נכון ליום כתיבת מאמר זה ועד חבילות מותאמות אישית.

Webceo

מערכת Webceo מעניקה תמיכה מלאה בעברית ודומה למערכת זאפו אך מאפשרת ניתוחים ברמה גבוהה יותר כמו ניתוח אופטימיזציה לאתר וכד’.

המערכת מאפשרת בדיקת מיקומים בגוגל ומעקב אחר ביטויים רבים בצורה נוחה, שיוך של מספר ביטויים דומים לדפי נחיתה ייעודיים ופיצ’רים רבים נוספים.
המערכת יקרה יותר ממערכת זאפו ומתחילה מ- 39$ לחודש.

Ahrefs

Ahrefs הוא מערכת מאוד יעילה עבור ניתוחי SEO שונים וביצוע מחקרים מעמיקים על מתחרים, ועל האתר שלכם, השימוש העיקרי של הכלי הוא לאו דווקא בדיקת מיקומים בגוגל אלה יותר עוסק בניתוח קישורים ואתרים.

Ahrefs הוא הכלי השני בגודלו (אחרי גוגל) בסריקה וניתוח קישורים ברחבי האינטרנט ואפילו נותן ציון משלו (מאוד אמין ודי מדויק) המוכר כ-  DR” – Domain Rank” לכל דומיין שנסרק על ידי הכלי.

בין היתר הכלי גם מציע בדיקת מיקומים בגוגל אך מכיוון וזאת לא ההתעסקות העיקרית של הכלי היא די לוקה בחסר, כמות החיפושים אינה מדויקת ולא ניתן לעקוב אחר ביטויים ספציפיים שהזנתם עבור קידום.
גם הכלי הזה אינו כלי חינמי ואפילו קצת יקר, נכון ליום כתיבת המאמר מחיר התחלתי הוא 99$ לחודש.

Semrush

מאוד דומה ל- Ahrefs ביכולות שלו עם פיצ’רים מעט שונים, הכלי יותר מומלץ לחקר מתחרים אם כי רוב שאר הפיצ’רים שהוא מציע כבר קיימים ב- Ahrefs.

הכלי מומלץ מאוד גם כן ככלי לקידום אתרים עם זאת כמו Ahrefs זאת לא המהות של המערכת, הכלי יכול למצוא עבורכם את הביטויים בהם אתם מדורגים אם תזינו את כתובת הדומיין שלכם בשורת החיפוש.

מחיר לרכישת מערכת Semrush מתחיל ב- 99$ לחודש.

Rank tracker

Rank Tracker הוא אחד הכלים המושלמים לבדיקת מיקומים בגוגל ומחקר מילות מפתח, הכלי שייך לחברת SEO PowerSuite והוא אחד מ- 4 כלי ה- SEO שלהם:

  • Rank Tracker – כלי מחקר מילות מפתח ומעקב מיקומים
  • WebSite Auditor – כלי לניתוח תכנים
  • Link Assistant – כלי לניתוח קישורים
  • SEO SpyGlass – כלי לחקר מתחרים

 

כל הכלים שלהם מצויינים ומעניקים פיצ’רים מתקדמים במיוחד.
Rank tracker מאפשר למצוא ביטויים לקידום על ידי התממשקות אל כלי מילות המפתח של גוגל Google Keyword Planner, על ידי מילוי אוטומטי של גוגל,  הצעות גוגל (Google Suggest), שאילת שאלות אפשריות לביטוי ולביטויים דומים, מחקר מתחרים ועוד.
את הביטויים הוא מאגד בתיקיות בלשונית “Sandbox” ומאפשר ארגון ושליטה במספר לא הגיוני של ביטויים בצורה נוחה וקלה.


את התוכנה יש להוריד למחשב וקיימת לה אפילו גרסה חינמית, עם זאת היא מאוד מוגבלת ולא מאפשרת לשמור את הפרויקט לאחר סגירת התוכנה ואין אפשרות לייצא את הנתונים לקובץ אקסל בגרסה החינמית.
יחד עם זאת אם תהיו מוכנים לשלם עבור התוכנה דעו שהם גובים סכום גבוהה אך חד פעמי ולא חודשי.

אפליקציית SERPmojo

בניגוד לשאר הכלים והמערכות שהזכרנו קודם SERPmojo היא אפליקציה למובייל שכל יעודה הוא למדוד מיקומים בגוגל והשוואתם לאורך זמן, האפליקציה מאוד נוחה וידידותית, היתרון הבולט שלה הוא שניתן להתעדכן בכל רגע נתון על ידי שליפת הפלאפון מהכיס.

לאפליקציה יש גרסה חינמית וגרסה בתשלום, הגרסה החינמית טוענת בנפרד כל ביטוי ודורשת זמן המתנה רב עד להצגת המיקום עבור כל ביטוי (לא טריוויאלי בכלל למעקב אחר מספר רב של ביטויים).
הגרסה בתשלום מאפשרת טעינה אוטומטית של הנתונים בכל יום והיא בעלות של פחות מ- 20 שקלים חד פעמי.
יתרון נחמד שהאפליקציה נותנת הוא רענון המיקומים במהלך היום כך שתוכלו להיות ערניים לשינויים המבוצעים במהלך היום (לחסרי הסבלנות מבינינו).

התקדמות האתר במיקומים בגוגל

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

סגירת תפריט