קידום אורגני

מה זה SEO

SEO הוא ראשי התיבות של המילים “Search Engine Optimization”, כלומר אופטימיזציה למנועי החיפוש, או בתרגום חופשי נקרא גם “קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש”.
קידום אתרים אורגני, SEO, הוא תהליך המקדם את האתר שלכם בדרוגים של מנועי החיפוש (גוגל בעיקר), ו”דוחף” את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש האורגניות.

עם הזמן מנועי החיפוש הפכו יותר ויותר מתוחכמים ונכון להיום ישנם מעל ל- 200 פרמטרים המשפיעים על מיקום האתר שלכם בגוגל ומה שקורה כאשר יש מספר גדול של אתרים ברשת האינטרנט, הוא שהתחרות גדלה מיום ליום, מה שמקשה על אתרים להופיע בחיפוש כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש שירות מסוים אותו הם מעניקים.

ביצוע SEO באופן דקדקני ומדויק תוך שמירה על הכללים של מנועי החיפוש ידחוף אתכם גבוהה לראש התוצאות האורגניות בגוגל ויאפשר חשיפה אדירה לאתר שלכם.

האם כדאי לבצע SEO באופן עצמאי?

בהחלט ניתן לבצע SEO באופן עצמאי, יחד עם זאת, על מנת לבצע קידום אתרים (SEO) בצורה נכונה שתאפשר לכם להתקדם בגוגל מומלץ לפנות לאיש SEO מנוסה אשר מכיר את התחום מא’ ועד ת’ ועוקב אחר כל שינוי ועדכון שגוגל עושה (וזה לא מעט), זאת על מנת שיוכל לבצע שינויים, לבדוק ולעקוב אחריהם, להגיע לתובנות ולפעול בהתאם.
בנוסף, מאוד מומלץ לשכור את שירותיו של המקדם האורגני עוד לפני תחילת האתר, בניית אסטרטגיית קידום נכונה ומבנה נכון של האתר תוך המלצות טכניות התואמות את דרישות מנועי החיפוש יביאו לתוצאות מהירות יותר, ואפשרויות קידום רבות יותר לטווח הארוך.

איך מבצעים SEO

במידה והחלטתם לוותר על מקדם אורגני ולנסות את את מזלכם באופן עצמאי יש כמה מספר פרמטרים שכדאי לתת עליהם דגש.

כפי שהסברתי קודם, לקידום אורגני יש מעל 150 פרמטרים המשפיעים על הקידום, אותם פרמטרים נכנסים ל-3 קטגוריות: תוכן, קישורים והצד הטכני (איך האתר בנוי).

תוכן

כשמדובר על קידום אורגני התוכן הוא המלך! ככל שהתכנים באתר שלכם יהיו איכותיים יותר, ויעניקו לגולש ערך מוסף וסיבה לקרוא דווקא את התוכן שלכם אתם בכיוון טוב, על מנת להבין מהו תוכן איכותי יש לזכור מספר כללים מנחים שיעזרו לכם לקדם אתר האתר:

  • תהיו ממוקדים SEO מתבסס על מילות מפתח ספציפיות ולכל עמוד יש ביטוי ספציפי אחד שמקודם (במקרים מסוימים קצת יותר), אם תכתבו תכנים שמדברים על מספר נושאים, למנועי החיפוש יהיה קשה יותר להבין על מה העמוד מתמקד ויעדיפו להציג לגולש דפים שמתמקדים בשאילתה או ב “ביטוי המפתח” אותו הגולש חיפש.
    ניתן לחפש מילות מפתח על ידי כלי אוטומטיים, הכנו עבורכם מאמר המכיל 13 כלי מילות מפתח שיעשו לכם את העבודה לפשוטה

 

  • תקפידו על שימוש נכון בתגיות – אל תשכחו שלא משנה עד כמה גוגל “חכמה” היא עדיין רובוט שעובד על פי הנחיות מסוימות, אותם הנחיות עוזרים לה לאפיין את התוכן באתר שלכם ולהבין את ההיררכיה של התוכן. תגית היא שורת קוד קצרה המסבירה לגוגל מהו סוג התוכן אותו הוא רואה, לדוגמה תגית H1 הינה תגית המעידה על כותרת ראשית, כשהזחלן (Crawler) של גוגל סורק את התגית הזאת הוא מבין את נושא המאמר.

 

  • השתמשו בביטוי המפתח שלכם – כפי שהסברנו קודם, כל דף באתר שלכם מטורגת על ביטוי מפתח ספציפי, לכן תדאגו להשתמש באותו ביטוי שהחלטתם לקדם, השתמשו בביטוי בתגיות הרלוונטיות כמו כותרות ותגיות המגדירות תמונה. בנוסף נסו לכלול ביטויים הקשורים לאותו ביטוי שבחרתם לקדם אך בהטיות שונות, לדוגמא נגיד ואתם מקדמים את הביטוי “חיפוי קירות” הטיות נוספות לביטוי יהיו “חיפוי קיר”, “לחפות קיר”, “חיפוי לקיר” וכד’.

 

מה זה SEO

קטגוריות בבלוג

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

קישורים

בכדי לבצע SEO אתם חייבים קישורים, קישורים מתחלקים ל 2 קבוצות, קישורים חיצוניים (קישורים מאתר אחר המפנים לאתר שלכם) וקישורים פנימיים (קישורים המנווטים לעמודים שונים בתוך האתר שלכם).

קישורים פנימיים נועדו גם לגולש שרוצה לעבור מעמוד לעמוד באתר שלכם ולקרוא על השירותים שלכם, אך מעבר לכך מנועי החיפוש משתמשים בהם על מנת להגדיר היררכייה באתר ולהעביר “כוח” בין הדפים השונים.

קישורים חיצוניים לעומת זאת מעבירים את הגולש (כך גם את הזחלן של גוגל) לאתר שלכם, ישנם מספר פרמטרים בסוג זה של קישורים המשפיעים על הקידום האורגני של האתר שלכם:

  • העברת כוח אורגני לדומיין DR – משמעות הביטוי DR או Domain Ranking היא העברת כוח מסוים מהדומיין של האתר המפנה לאתר שלכם, לגוגל היה בעבר מנגנון דומה הנקרא Page Rank המציג את כוח הקישורים של כל דף. גוגל הפסיקה להציג אותו לפני מספר שנים אך היא עדיין משתמשת בו למדידת כוח של דפי אינטרנט ואתרים.
    על מנת לבדוק את דירוג הדומיין שלכם אפשר להיכנס למערכת Ahref, ישנה גם גרסה חינמית לכלי לבדיקת קישורים נכנסים ו דירוג הדומיין. למעבר לכלי לחצו כאן.
  • המלצה על האתר – הדרך הטובה ביותר להגיע לבעל מקצוע או לחברה מסוימת היא על ידי המלצה מאדם קרוב, גוגל עובדת באותה צורה רק שבמקום אדם קרוב, גוגל (רובוט וכל זה) משתמשת באתרי אינטרנט לקבלת המלצה, ההמלצה הזאת מתבצעת על ידי קישור חיצוני לאתר אחר, וכמו בכל המלצה מספר גורמים נלקחים בחשבון, האם האדם (אתר מבחינת גוגל) אמין? האם הוא מתעסק בתחום ובכך ההמלצה שלו יותר “איכותית”, האם הוא ניסה את אותו שירות שבעל המקצוע מציע לי וכד’.

על מנת לקבל קישור מאתר אחר יש לוודא שהקישור אכן איכותי, האיכות נמדדת על ידי מספר גורמים כמו תגיות Follow/ NoFollow, מלל טקסט המפנה לאתר (Anchor Text), עד כמה הדומיין המפנה אמין DR, האם האתר המפנה מוכר כספאמי או מניפולטיבי, האם האתר מתעסק באותו תחום וכד’.

עבודת בניית הקישורים נחשבת הקשה והמסובכת ביותר בתחום ה SEO, היא יכולה להרים או להפיל אתר, אל תמהרו להשיג כל קישור וזכרו, קידום אורגני הוא קידום טבעי, לכן נסו לשמור על התקדמות נכונה ובניית פרופיל קישורים חזק ואיכותי.

טכני (אופטימיזציה)

הצד הטכני של האתר מתחיל מרמת הקוד של האתר ועד למהירות הטעינה של הדפים באתר שלכם, על מנת להגיע לראש התוצאות האורגניות בגוגל יהיה עליכם להקפיד על מצב טכני בריא של האתר שלכם, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על מצב טכני תקין:

  • קוד נקי – הקפידו לשמור על קוד האתר פשוט, בלחיצה על הכפתור F12 במקלדת שלכם תוכלו להגיע לקוד האתר. ישנם אתרים בוא קוד האתר יהיה בנוי וכתוב בצורה ברורה קלה לקריאה וללא קטעי קוד מיותרים ורווח בין התגיות, קוד מסורבל לעומת זאת יכול להופיע בשורה אחת בלבד ארוכה ומסורבלת בה קשה מאוד להבחין בין התגיות וקטעי הקוד השונים (לרוב נראה זאת במערכות קוד סגור).
  • מערכת ניהול תוכן – מערכת ניהול תוכן משפיע באופן ישיר על הקידום האורגני שלכם, המערכת המומלצת ביותר קיום לקידום ולשמירה על מצב טכני תקין של האתר היא מערכת וורדפרס. מידע נוסף על תרומת מערכת וורדפרס לקידום אורגני.
  • מבנה האתר – לכל אתר יש מבנה היררכי מסויים, בראשו נמצא דף הבית לאחר מכן קטגוריות, תתי קטגוריות, מאמרים וכו’. שמירה על מבנה אתר ברור יתרום ל- SEO.
  • תגיות – הקפדה על תגיות מטה המיועדות למנועי החיפוש כמו תגית Title ותגית Description ועל תגיות המציגות לגוגל את התכנים המופיעים בתכני העמוד כמו ALT ו H1.
  • מהירות אתר – מהירות האתר משפיעה גם על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש אבל גם על הגולשים, תארו לכם מצב בו חיפשתם שירות מסוים, לחצתם על הקישור ולאתר לוקח מספר שניות לעלות, במצב הזה רוב האנשים יעדיפו לחזור אחורה לתוצאות החיפוש ולחפש אתר אחר המעניק את אותו השירות.
    כאשר מהירות האתר נמוכה אחוז ה- CTR יורד ופוגע בדירוג האורגני של האתר שלכם.
  • מובייל – מצב האתר במובייל הוא אולי אחד הגורמים המשפיעים ביותר על המצב הטכני של האתר שלכם, מאז שגוגל הוציאה את העדכון Mobile First Index היא החלה לקבוע את דירוג הדף על פי תצוגת המובייל שלו, חשוב לבצע התאמה למובייל בכל עמוד באתר שלכם.

בנוסף למצב הטכני עליכם לבצע מספר אופטימיזציות On-Site שונות על האתר שלכם, למידע על האופטימיזציות השונות שיש לבצע

קידום "חוקי" White Hat SEO

קידום אתרים חוקי מוכר גם כ- White Hat SEO הוא קידום האתרים המדמה התקדמות טבעית, כלומר ללא שימוש במניפולציות כמו לדוגמא רכישת דומיין פג תוקף עם DR גבוהה והעברתו בפקודת Redirect 301 לאתר שלכם.

גוגל מענישה על שיטות קידום ספאמיות ומניפולטיביות, כל עוד תקפידו על בניית פרופיל קישורים באופן נכון וטבעי וכתיבת תכנים מקוריים לאתר ללא מניפולציות תוכן מוגזמות אתם תהיו רחוקים מטווח הענישה של גוגל.

קידום שחור (לא חוקי) - Black Hat SEO

קידום שחור מוכר גם כ Black Hat SEO מדבר על שיטות קידום לא קונבנציונליות, ככל שגוגל מתפתחת כך גם הערמומיות של מקדמי האתרים, בעבר האלגוריתם של גוגל היה נחשב ל”טיפש” והיה עובד על עיקרון “כל המרבה הרי זה משובח”.
כלומר ככל שלאתר יש יותר קישורים ומילת המפתח מופיעה יותר פעמים כך האתר היה נחשב אמין יותר, שיטות הקידום השחור באותה תקופה היו טקסט בצבע הרקע של האתר מה שמוכר גם בשיטת “לבן על לבן”, ומקדמים היו קונים קישורי פוטר ומפוצצים את האתר בקישורי ספאם.

ואז גוגל הוציאה את עדכוני “פינגווין” ו”פנדה”, והענישה אתרים רבים, אתרים חזקים שהופיעו בביטויים רבים במקום הראשון בגוגל חדלו מלהתקיים בגוגל.

עם השנים גוגל התפתחה יותר ויותר והפכה למתוחכמת יותר וכך גם שיטות הקידום הלא מסורתיות, שיטות כמו קלוקינג (Clocking), יצירת רשת בלוג פרטית המוכרת בשם Private Blog Network – PBN ויצרת מספר שכבות Tiers על מנת לבצע מניפולציות שונות לחיזוק האתר.

קידום שלילי - Negative SEO

קידום שלילי מוכר גם כ- Negative SEO נועדה על מנת להוריד אתרים מסוימים בתוצאות החיפוש, מקדמים לרוב לא משתמשים בטכניקות האלה מסיבות מוסריות ואתיות וגם מכיוון שקל מאוד לעלות על כך ולפעול בהתאם. ניתן להיתקל בקידום שלילי במספר מצבים אבל 2 מהם בולטות במיוחד.

מתחרים – הסיבה הפחות נעימה אך יותר פופולרית היא מתחרים, ברוב המקרים הסיבה היא כשמתחרה לא מצליח לקדם את האתר שלו ו”לעקוף” אתכם בדירוג החיפוש בגוגל, ומחליט שיותר “קל” לפגוע באתר שלכם במקום לקדם את שלו. 

מוניטין שלילי ברשת – הסיבה השניה היא ניהול מוניטין, לצורך העניין נניח כתבו עליכם כתבה מאוד שלילית ולא נעימה, כזאת שפוגעת באופן ישיר בעסקים שלכם או בשמכם הפרטי, במקרים האלה ניתן יהיה לבצע קידום שלילי לאותה כתבה על מנת להקשות על מי שמחפש עליכם מידע כמו לקוחות פוטנציאליים/ מעסיק וכד’ להגיע אל אותה כתבה.

דירוגים אורגניים בגוגל

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

סגירת תפריט