כלים לקידום אתרים

מדריך גוגל טרנדס (Google trends) ואיך משתמשים בו לקידום אורגני

גוגל טרנדס (Google Trends) הוא כלי מדידה של גוגל הבוחן תנודתיות של ביטויים לאורך זמן, הכלי מעניק את היכולת לבדוק האם מוצר, שירות או נושא מסוים הוא עונתי, קבוע, במגמת עליה או ירידה (נרחיב בהמשך).

אך מעבר למדידת מגמות ועונתיות יש מספר דרכים שנוכל לנצל את יכולות הכלי לטובת קידום אתרים אורגני.
אבל לפני הכל בואו נבין מהו כלי המדידה של גוגל – גוגל טרנדס.

איך גוגל טרנדס מודד נתונים

כפי שאמרנו, גוגל טרנדס מודד את נפח החיפוש בכל שעה/ חודש/ שנה/ 5 שנים ואפילו מיום השקת הכלי בשנת 2004.
בניגוד לכלי מילות מפתח, כולל כלי מילות המפתח של גוגל (KeyWord Planner), גוגל טרנדס לא יציג את מספר נפח החיפוש במספרים מדויקים, אלה על ידי מדידת אחוזים מ- 1-100 בהשוואה לתקופת החיפוש, כך לדוגמה חיפשתם ביטוי מסוים לאורך תקופה של שנה, גוגל טרנד תיקח את החודש שבו בוצעו הכי הרבה חיפושים לאותו ביטוי ותציג אותו כ- 100%, שאר החודשים יוצגו באחוזים בהשוואה לחודש המחופש ביותר.

מגבלות הכלי

לכלי המעקב Google trends יש מגבלה אחת שמאוד מקשה על מחקרים עבור ביטויים לקידום בארץ.
גוגל טרנדס לא מציג ביטוים עם נפח חיפוש נמוך, בהשוואה לשאר העולם ולשפה האנגלית בפרט, בשפה העברית נפח החיפוש לביטוי זנב ארוך מועט ולכן הכלי לא יציג לכם נתונים.
עבור קידום אתרים אורגני בשפה האנגלית גוגל טרנדס עובד מצויין.

איך לוודא שהשירות או המוצר בעלייה

על מנת לוודא שהמוצר או השירות אותו אתם  מוכרים נמצא בעליה עליכם להקליד ביטוי או מספר ביטוים המתארים את אותו השירות, נניח ואתם מוכרים שולחן הוסיפו את הביטויים “שולחן” “שולחנות”.
על מנת לקבל תמונת מצב מלאה אל תסתמכו על הצגת 12 חודשים המייצגות מחזור שנתי, כוונו את שורת הסינון ל- 5 שנים על מנת לקבל תמונת מצב אמינה יותר לאורך זמן.

איך להבין אם המוצר הוא עונתי, מגמתי או קבוע

  • במסך הראשי של google trends תופיע לכם שורת חיפוש, רשמו את הביטוי אותו אתם מעוניינים לחקור, לאחר מכן יופיעו לכם 3 פרמטרים:

    • השוואה בין ביטויים (נרחיב בהמשך).
    • אפשרויות סינון – מדינה/עיר, טווח זמנים לתצוגה, מיקוד לקטגוריה וסוגי חיפוש.
    • גרף המציג את הגדרות הסינון.
מדידת נתונים עבור ביטוי בגוגל טרנד

אם תחפשו עבור הביטוי “מטריה” לדוגמה נוכל לראות קפיצה בכמות החיפושים בין החודשים ספטמבר עד ינואר (תקופת החורף), לאחר מכן ירידה חדה בשאר החודשים פברואר עד אוגוסט.
אם תשנו אפשרויות הסינון את תצוגת המידע ב- 5 השנים האחרונות תוכלו לראות בבירור שבכל שנה המוצר עובר את אותו התהליך.

מדידת עונתיות לעורך 5 שנים בגוגל טרנדס

יש לבחור בחוכמה את המוצרים שאתם מוכרים, מוצרים עונתיים יכולים להקפיץ את המכירות לתקופה מסוימת אך אם אין לכם תוכנית גיבוי לכל חודשי השנה אתם עלולים להיות בבעיה.

גוגל טרנדס - Google Trends

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

השוואה בין מספר ביטויים

הכוח האמיתי של גוגל טרנדס הוא השוואה בין מספר ביטויים לאורך תקופות שונות, כך לדוגמא תוכלו להשתמש בכלי על מנת לבחור את הביטויים אותם תרצו לקדם בקידום אורגני.
נאמר ואתם מעוניינים לבנות ולקדם אתר לעסק קטן שמתעסק בבניית פרגולות ופתרונות הצללה, אם תערכו השוואה בין הביטוי “פרגולה” לביטוי “סוכך”, שנו בערך הסינון לתצוגת חיפוש מ- 2004 ועד היום תגיעו למסך הבא:

השוואה בין שני ביטויים בגוגל טרנד

תוכלו לראות 2 מאפיינים שיעזרו לכם לקבל החלטה לגבי איזה ביטוי עדיף לקדם:

  1. כמות נפח החיפושים עבור הביטוי “פרגולה” (הגרף הכחול) גבוהה משל הביטוי “סוכך”(הגרף האדום).
  2. הגרף הכחול נמצא במגמת עלייה לאורך השנים ואילו הגרף האדום נשאר במגמה קבועה ולא משתנה.

בקידום אורגני אנו בונים אסטרטגיה לטווח ארוך, לכן זיהוי מגמות אלו הן גורם קריטי במבחן הזמן.

עובדת בונוס – עבור קידום ממומן (PPC) תוכלו לגלול מטה וגוגל טרנדס תציג לכם את כמות החיפושים על פי אזור גאוגרפי, תוכלו להיעזר בכלי הזה על מנת לקבוע תקציב שונה לכל אזור גאוגרפי.

ניתוח נתונים בגוגל טרנדס על פי אזור גאוגרפי
דוגמא למוצר עונתי ב- Google Trends

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצה אתר וורדפרס משלך?

השאיר לנו פרטים ונחזור בהקדם

סגירת תפריט