קידום אתרים אורגני - SEO

מה זה קידום אורגני ?

קידום אורגני (SEO) הוא שיפור הדירוג של אתר אינטרנט במנועי חיפוש כמו גוגל (Google), בינג (Bing), יהו (Yahoo) ועוד רבים אחרים בתוצאות החיפוש האורגניות/ הטבעיות והגדלת חשיפת המותג לגולשים.

קידום אתרים אורגני מתבסס על התאמת האתר לדרישות של מנועי החיפוש בדגש על ענקית האינטרנט גוגל, האלגוריתם של גוגל התפתח עם השנים וקיום עומד על מעל ל150 פרמטרים המשפיעים על תוצאות החיפוש האורגניות.

הסיבה העיקרית לשכור שירות של קידום אורגני היא שעם השנים מספר אתרי האינטרנט ברחבי הרשת הולך וגדל, מה שמקשה על בעלי האתרים ובעלי העסקים לקבל הכרה בעולם הדיגיטלי.
מכיוון והתחרות על ה”עמוד הראשון” בתוצאות האורגניות בגוגל גדלה ומקשה על אתרים לקבל חשיפה, קידום אתר בתוצאות האורגניות הוא הדרך הטובה והחיונית ביותר לפרסום העסק בגוגל על ידי הגדלת החשיפה,.
ככל שהאתר עולה בדירוגים בשאילתות חיפוש ספציפיות הנקראות בעולם קידום האתרים “מילות מפתח” כך תגיע יותר תנועה (Traffic) לאתר.

למי מתאים קידום אורגני ?

קידום אורגני מתאים לכל בעלי האתרים אשר מייצרים הכנסה מאתר האינטרנט שלהם, בעלי עסקים רבים מגלים עם הזמן יותר ויותר את יתרונות עולם האינטרנט וחשיבותו לפרסום העסק, אתר תדמית פשוט יכול להגיע היום לאלפי גולשים ולקוחות פוטנציאלים, לעסקים קטנים המקימים אתר תדמית או חנות אינטרנטית פעמים רבות מתפרנסים בעיקר בשל היותם “חזקים” בקידום האורגני שלהם.

כשחושבים על זה כל אתר אינטרנט נוצר למטרה מסוימת ולכן, מלבד דפי נחיתה, ואתרים למטרות פנים ארגוניות (אתרים המיועדים לעובדי חברה בלבד), קידום אורגני מתאים לכל בעל אתר, וכמובן לבעלי עסקים המעוניינים בבניית אתר או פרסום העסק שלהם.

עדיין אין לכם אתר? למחירון בניית אתרים לחצו כאן >

סוגי הקידום הקיימים

ישנם דרכים רבות לקדם אתרי אינטרנט ועסקים בכלל, אך הפילוג הכללי מתחלק לקידום אורגני וקידום ממומן.

לכל סוג קידום יש את היתרונות והחסרונות שלו, ובכל תחום ישנם מספר דרכי קידום, במאמר זה אנו נתמקד בקידום האורגני אך חשוב לדעת, קידום ממומן המוכר כ-PPC – Pay Per Click או CPC – Cash Per Click, יכול להתבצע בפלטפורמות רבות כמו Google Ads, טאבולה Taboola, אווטבריין OutBrain, ופייסבוק.

חשוב להבין, לכל צורת קידום ישנם יתרונות וחסרונות, ולכן יש לאפיין את העסק ולקבוע את אסטרטגיית הקידום הכי נכונה לו, המצב האידיאלי כמובן הוא לשלב את שיטות הקידום השונות על מנת למקסם את אפיקי הפרסום, הכל כמובן תלוי בתקציב הפרסום אותו בעל העסק מעוניין להשקיע.

היתרונות של קידום אורגני

בואו נתחיל מהסוף להתחלה, קידום אורגני הוא עניין של תהליך שלוקח חודשים, בתחומים מסוימים גם מעל לשנה, לאחר שהאתר עולה לאוויר יש צורך בהקמת תשתית אורגנית חזקה וטבעית על מנת לקבל הכרה בגוגל. בנוסף אף חברת קידום או מקדם לא יוכל להתחייב לכם לתוצאות מכיוון שהאלגוריתם של גוגל משתנה על בסיס יומי, לעולם אל תסכימו להמשיך עם מקדם אורגני שמתחייב לתוצאות, התוצאות שמתחייבים לכם לא יביאו לכם לקוחות (בהמשך המאמר תבינו למה הכוונה).

קידום אתר אורגנית הוא האפקטיבי ביותר מבין צורות הקידום, כאשר אתר או מותג מגיע למקומות הראשונים בגוגל הוא מקבל “אמון” על ידי גוגל, וכך גם הגולשים רואים זאת, לכן גולשים רבים מעדיפים לבחור במותגים הממוקמים בצורה טבעית בעמוד הראשון בגוגל, הרי אם מנוע חיפוש חזק כמו גוגל בחר להבליט את האתר שלכם מבין כל המתחרים כנראה שהאתר אמין.

בנוסף, בניגוד לתוצאות הממומנות בגוגל (מזוהה כיום על ידי סימון קטן בירוק המסמן כי התוצאה הינה ממומנת) כאשר אתר מגיע לתוצאות הראשונות הוא נשאר שם לאורך זמן וכמובן לכל אורך היום, וללא עלות נוספת פר גולש, כך שהתוצאות האורגניות תמיד מניבות יותר גולשים וכמובן, לידים לאורך זמן.

מילות מפתח - קביעת אסטרטגיה

החלק אולי הכי חשוב בקידום אתרים אורגני הוא קביעת האסטרטגיה לקידום, כמו שאמרנו קודם קידום אורגני הוא עניין של תהליך, לכן חשוב לגשת לתהליך כזה על ידי בחירת מילות מפתח הנכונות ביותר לקידום האתר שלכם, בחירת ביטויים בצורה לא מקצועית עלולה להגיע לשני מצבים:

  • בחירת ביטויים תחרותיים מידי בתקציב נמוך – בחירת מילות מפתח כלליות או ביטויים תחרותיים מידי מצריכה תקציבים גבוהים לתכנים, קישורים חזקים, שימוש במשאבים כמו תוכנות ותוספים, בניית אתרי תמיכה (PBN – Private Blog Network) וכד’. כניסה לתחרות כזאת ללא תקציב מתאים עלול לגרום לכם להוצאות גבוהות ומיותרות מבלי לראות תוצאות.
  • בחירת ביטויי “זנב ארוך” ללא חיפושים – בשוק הקידום האורגני ישנו ביטוי למילות מפתח בעלות מספר מילים (3 ומעלה), ביטויים אלה זכו לשם “ביטויי זנב ארוך”. שיטת קידום זאת אמנם עוזרת למקדמים ובעלי העסקים הקטנים לתפוס מספר רב של גולשים שמחפשים מילות מפתח שונות בעמוד הראשון בגוגל, יחד עם זאת חברות קידום רבות ומקדמים אינם מתעכבים על שלב זה ובוחרים פעמים רבות בביטויים שאומנם רלוונטיים ובעלי תחרות נמוכה, אך נפח חיפושים שלהם לא מאפשר לבעלי העסקים להניב פירות.

בשני המצבים שינוי האסטרטגיה לאחר מספר חודשים גורם לבזבוז של זמן וכסף, לכן חשוב להתעכב על שלב זה ולבחור את הביטויים הרלוונטיים ביותר לתקציב ורמת המקצועיות של המקדם.

בעלי העסקים אנחנו ממליצים לכם להסתמך על המלצות המקדם, עם זאת בקשו לראות את נפח חיפושים חודשיים לביטויים שבחר לקדם ורמת התחרות שלהם.

קידום אתרים אורגני - SEO

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

מעוניינים בקידום אורגני לאתר

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

אופטימיזציית On-Site

קידום אתרים מתחלק לשני חלקים עיקריים, אופטימיזציות שונות על האתר עצמו מוכר כעבודת On-Site, החלק השני מדבר על שיח חברתי סביב המותג ובניית פרופיל קישורים, מוכר בשם עבודת Off-Site כלומר, כל עבודת קידום הנעשית מחוץ לאתר.

התאמת האתר לגוגל מתבצעת על ידי שיפור קריאת קוד האתר על ידי זחלנים (Crawler)  של גוגל, גוגל בודקת אתר במספר רב של פרמטרים, חלקם חשובים יותר וחלקם פחות, בשביל לעשות קצת סדר נסביר כאן מספר פרמטרים חשובים עבור האתר בכדי שיהיה “בר זחילה” (Crawlable).

תגיות

קוד האתר מורכב כולו מתגיות, כל שורת קוד מורכבת מתגית ולכל תגית יש את התפקיד שלה ואת ההשפעה שלה על האתר/ מנוע חיפוש וכד’.
כאשר אנחנו מדברים על תגיות לצורך קידום אתרים אורגני אנחנו למעשה מדברים על קטעי קוד המיועדים לקידום האתר, לדוגמא תגית “מטה טייטל” (meta title) לדוגמא, היא תגית המגדירה לזחלן (crawler) של גוגל מה יהיה מוגדר בכותרת הדף בהופעתו בתצוגת החיפוש.
כמו תגית מטה טייטל לשליטה בכותרת החיפוש ישנה תגית הנקראת “מטה דסקריפשיין” (Meta description) שבעזרתה ניתן יהיה לשלוט על תיאור העמוד בתוצאות החיפוש בגוגל, כפי שניתן לראות בתמונה:

תגיות מטה

תגיות נוספות העוזרות לקידום האתר מעבר לתגיות מטה שונות הן תגית הנקראת תגית אלט (Alt), זו תגית שמשתמשים בה להגדרה של התמונות באתר,  לדוגמא, נניח ויש לכם באתר תמונה של כלב, כאשר הזחלן של גוגל מגיע לתמונה הוא מזהה שיש תמונה / פריט מדיה באתר, אך הוא לא יודע לנתח מה הוא רואה באותה תמונה, תגית האלט מסבירה לזחלן מה הגולש רואה בתמונה ובכך לשייך את התמונה לתוכן העמוד.

תגיות שונות מציגות מתארות היררכייה מסויימת, לדוגמא היררכיית כותרות, ישנם תגיות המגדירות למנוע החיפוש של גוגל מהי הכותרת הראשית באתר (מוגדרת בקוד כ-H1″), אילו כותרות הן כותרות משנה (מוגדרת בקוד “H2”)ואילו כותרות בעדיפות שלישית (H3) וכן הלאה.

מעבר לתגיות הנמצאות בקוד האתר, בטח יצא לכם להיתקל באתרים מסויימים שמשתמשים בביטוי תגיות / ענן תגיות וכד’.
תגיות אלו הן אינם קטע קוד, אלה שיוך של מספר תכנים השייכים לאותה “קטגוריה”, תיוג התוכן לאותו שם תגית תאפשר לבעלי האתר להציג לגולשים תכנים דומים לתוכן אותו חיפשו.

ישנם עוד משמעויות ושימושים רבים לתגיות אך לצורך קידום אורגני עבור האתר שלכם ציינו כאן את התגיות הבסיסיות והפופולריות ביותר לקידום האתר בצורה אורגנית.

התאמה למובייל

עם התקדמות הטכנולוגיה לעולם הסמארטפונים גם גוגל מעניק חשיבות עליונה לנושא גלישה במכשירים שונים ובמכשירי הסמארטפונים והניידים בפרט, על פי דוח של גוגל מעל ל70 אחוזים מהגולשים באתרי האינטרנט השונים גולשים דרך הטלפון הנייד.

עוד בשנת 2017 מקדמים הבחינו שתוצאות החיפוש לאותם מילות מפתח שחופשו גם במחשב (Desktop) וגם במכשירים הניידים קיבלו תוצאות שונות, מיקומי האתרים היו בפערים שונים של דירוג 1 או 2, ולפעמים דירוג האתר שהופיע בתוצאות הראשונות בגוגל בדסקטופ הגיע לעמודים 3 ו-4 בתוצאות החיפוש האורגניות.

הסיבה לכך הייתה חוסר התאמת האתר למובייל או ללא גרסת מובייל לאתר בכלל, המשמעות לכך היא אובדן של כל הגולשים המגיעים לאתר על ידי חיפוש אורגני בגוגל בגלישה במכשיר הטלפון הנייד.

כמובן שהנושא פגע גם בקידום האתר, פחות גולשים כלומר פחות טראפיק, תנועה לאתר, וכאשר האתר מקבל פחות טראפיק האתר פחות רלוונטי לגולשים מבחינת גוגל.

בין העדכונים באלגוריתם של גוגל, היא הוציאה אי שם ב2018 עדכון בשם “Mobile First index”, משמעות העדכון היא סריקת הזחלים תתבצע קודם כל על גרסת המובייל של האתר לאחר מכן קביעת הדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל, ולאחר מכן סריקת גרסת הדסקטופ של האתר.

כלומר, אתרים ללא גרסת מובייל או גרסת מובייל “לא ידידותית” נפגעו בדירוג האורגני שלהם בתוצאות החיפוש בגוגל בצורה משמעותית רק מהסיבה שהאתר לא התאים לגולשים במכשיר הנייד שלהם.

התאמת האתר למובייל היא עיצוב האתר בצורה שתתאים לכל המסכים בהקפדה על חוויית משתמש (UX) ומהירות טעינת האתר.

אופטימיזציית On-Site

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

יותר פניות יותר הכנסה

החלו בקידום אורגני עוד היום

מהירות האתר

מהירות האתר הוא חלק חשוב באופטימיזציית On-Site באתר שמקדמים רבים מזניחים או לא יודעים להתעסק איתו.

קרה לכם פעם שנכנסתם לאתר/ לדף מסויים באינטרנט ולקח מספר שניות עד שנטען לגמרי? מעצבן נכון? גם גוגל חושבת ככה, לכן אתרים שלוקח להם מעל לשניה עד לטעינה מלאה גוגל מדרגת אותו נמוך יותר מהמתחרים.

מעבר לכך, כאשר לוקח לדף מסוים יותר מדי זמן להיטען רובינו לא יחכה לו, הרוב הגדול של האנשים פשוט יעדיפו לחזור אחורה ולמצוא דף אחר באינטרנט על מנת לקבל את המידע שחיפשו דבר אשר גורם לאחוזי נטישה גבוהים (Bounce rate).

גוגל הוציאה כלי לבדיקת מהירות האתר בשם לייטהאוס (Lighthouse), מומלץ לבדוק את המהירות בשירות הנ”ל בלבד, שירותים כמו פינגדום (Pingdom), ג’י טי מטריקס (GTmetrix) פעמים רבות יראו לכם שהאתר נטען מהר מאוד אך על פי בדיקה בלייטהאוס התגלו בעיות רבות נוספות.

לבדיקת מהירות האתר בכלי של גוגל – Google PageSpeed Insights לחץ כאן

בניית פרופיל קישורים קידום Off-Site

כפי שהסברנו עבודת הקידום מתחלקת לשני חלקים עיקריים – עבודה על האתר עצמו (On-Site) וקידום מחוץ לאתר מוכר בשם קידום אופסייט (Off-Site), רוב עבודת האופסייט מתבצעת בשני חלקים גם כן – שיח חברתי ובניית פרופיל קישורים.

בניית פרופיל קישורים מתבצעת על ידי קישורים חיצוניים לאתר המגיעים מאתרים אחרים ברחבי הרשת, קישור חיצוני מהווה המלצה מבחינת גוגל, וכמנוע חיפוש המטרה של גוגל היא לתת את התוצאה הרלוונטית ביותר עבור הגולש ובנוסף האיכותית ביותר עבורו, הדרך הטובה ביותר עבור גוגל להבין איזה אתר / תוכן הוא האיכותי ביותר והמומלץ ביותר עבור המחפשים היא על ידי קישור (המלצה) על התוכן מאתרים אחרים.

אך כפי שהספקנו להבין, לגוגל יש מספר פרמטרים המגדירים את הקישור כהמלצה ואפילו מדרגת עד כמה ההמלצה איכותית, הנה מספר פרמטרים, כמובן שמדובר בעולם שלם אך נשתדל לתמצת עבורכם.

איכות האתר המקשר

בעבר עבודת קידום אורגני אופסייט OffSite הייתה מבוססת על כמות בלבד, כלומר ככל שהיו יותר אתרים המקשרים לאתר המקודם האתר היה מקבל ציון איכות גבוהה, מקדמים אורגניים הבינו את השיטה והחלו להציף את האינטרנט בקישורי זבל, ספאם (Spam), מאז גוגל השתדרגה והוציאה מספר עדכונים משמעותיים אשר שינו לגמרי את פני הקידום האורגני, והפכו למקדמים את עבודת הקידום האורגני מתסכלת במיוחד, עדכונים אלה מוכרים בשמות פינגווין (Penguin), ופנדה (Panda).

גוגל החלה לבדוק את איכות האתרים המקשרים על ידי מספר רב של פרמטרים, והיום היא אף פוסלת קישורים אשר מוגדרים כלא אורגניים, כלומר קישורים לא טבעיים.

בנוסף גוגל בודקת את מלל הקישור, אנקור טקסט (Anchor Text), יחס בקישורי Follow/Nofollow ועוד על מנת לבדוק מניפולציות אשר משפיעות על קידום האתר.

בניית פרופיל קישורים הפכה למקצוע בפני עצמו בקרב מקדמים רבים, ובניית פרופיל קישורים בצורה אורגנית וחזקה יכולה לשנות את פני הקידום של האתר גם בתחומים תחרותיים במיוחד כמו תיירות, עריכת דין וכד’.

תנועה לאתר - Traffic

כל בעל אתר בטח כבר שמע את המושג טראפיק (Traffic), תנועה לאתר, אולי הגורם החשוב ביותר עבור בעלי העסקים (אחרי מכירות/ פניות) הוא – כמה כניסות יש לאתר שלי ביום/ שבוע/ חודש/ שנה.

אחוז ההמרה (Conversion) בעולם האינטרנט עומד על ממוצע של בין 2% ל- 2.5%, המשמעות היא שעל כל 100 גולשים באתר (בממוצע) יש בערך 2 גולשים שביצעו המרה באתר כלומר, השאירו פרטים ליצירת קשר, התקשרו למספר טלפון, שלחו מייל, קנו מוצר וכד’.
לכן פעמים רבות אנחנו נסתכל על התנועה האורגנית לאתר, כמה טראפיק הגיע דרך הקידום האורגני בלבד, על מנת שנוכל לאמוד את מצב הקידום האורגני.

*נקודה חשובה, במידה ואתם כבר מקדמים את האתר שלכם, והדוח החודשי שאתם מקבלים אינו כולל את התנועה האורגנית לאתר דרשו לקבל זאת בדוח – פעמים רבות תמצאו שאומנם האתר מופיע בעמוד הראשון אך כלל לא מקבל תנועה לאתר.

במידה ואחוז ההמרה באתר נמוך מ2%, כלומר פחות מ2% מהגולשים לאתר שלכם לא ביצעו המרה, יש לבדוק 2 דברים:
1. האם הביטויים שאתם מקדמים אכן מגיעים ללקוחות פוטנציאליים עבור המוצר/ השירות שלכם.
2. האם האתר שלכם מספיק ממיר, כלומר האם האתר שלכם מזמין את הגולש, האם יש מספיק קריאות לפעולה באתר והאם תהליך ההמרה מספיק ידידותי ונוח עבור הגולש.

בניית פרופיל קישורים

שיפור מהירות אתר

תן למקצוענים לעבוד

קידום אתר מנצח מתחיל כאן

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

קידום אורגני ב DoitDigital

דו איט דיגיטל קידמה עשרות רבות של אתרים ובעלי עסקים, אנו מתעדכנים באופן יומיומי בעדכונים האחרונים של גוגל, מתייחסים לכל אתר כאתר שלנו ותמיד עם היד על הדופק.

אנחנו מקפידים על כל שלב בתהליך הקידום האורגני החל משלב האסטרטגיה להשגת התוצאות (ולא עוצרים שם).
חשוב לנו לשתף ולשקף לכם הלקוחות את המצב בשפה הפשוטה ביותר ועם זאת בצורה המפורטת ביותר, כל לקוח מקבל מאיתנו שירות וליווי מלא בתהליך הקידום, עדכונים שוטפים אחת לשבועיים על פעולות הקידום שנעשו,  ודוח חודשי המפרט את התקדמות האתר בקידום האורגני שלו.

סגירת תפריט