בניית אתרים מחירון 2019

בניית אתרים מחירון 2019

מחירון בניית אתרים מורכב ממספר גורמים המשפיעים על המחיר לבניית אתר, לכן הכנו עבורכם את מודל המחירים המלא שאנו קוראים לו – ” בניית אתרים מחירון 2019 “, אנו ננסה לפרט עד כמה שאפשר את מחיר סוגי האתרים הקיימים, נתייחס לפלטפורמות ניהול תוכן שונות, לדוגמא: wordpress, wix הבדלי המחיר בין מערכות קוד סגור לעומת קוד פתוח והסיבות לשוני בעלויות בניית האתר יתרונות מול חסרונות, עלויות נוספות כמו דומיין ואחסון האתר, תוספות מיוחדות וכד’.

מחירון בניית אתרים 2019 נצא לדרך

פלטפורמת ניהול תוכן

פלטפורמת ניהול תוכן היא בעצם הממשק שאותו אתם או חברת אתרים תנהל את התכנים והשינויים באתר, לדוגמא, באתרי בלוג שונים תצטרכו להעלות מאמרים וכתבות, אתרי פורטפוליו/ קטלוג תרצו להעלות תמונות או מוצרים, אותו הדבר תקף גם לגבי אתרי מסחר שונים.

רוב חברות הפרסום המציעות בניית אתרי אינטרנט שונים לרוב יעבדו עם מערכות קוד סגור שפיתחו עבורם, מהסיבה הזאת הם יאפשרו לכם לבנות אתר במחיר נמוך ואפילו בניית אתר בחינם אבל, למערכות קוד סגור יש חסרונות רבים, מכירים את המשפט “אין מתנות חינם”?

מערכות קוד סגור כמו wix או מערכות שונות שפותחו In House, יעניקו לכם ממשק יחסית פשוט לתפעול ומחיר נוח, אבל המשמעות לכך היא שקוד האתר לעולם לא יהיה שלכם, לא תהייה לכם את האפשרות בעתיד לעבור לפלטפורמת ניהול תוכן אחרת, או לבצע שינויים מעותיים בהמשך התפתחות האתר שלכם, וכל שינוי קטן שלא מופיע במערכת ייגבה ממכם מחיר נוסף.

בנוסף, מנועי חיפוש שונים כמו Google לא אוהבים אתרים בעלי קוד סגור מה שיקשה על האתר שלכם להגיע לתוצאות במידה והאתר מיועד להגיע לקהלים חדשים.

למי כן מתאים מערכות קוד סגור? לאתרים ללא מטרה להתפתח או להישאר לאורך זמן בתוצאות החיפוש, לדוגמא: דפי נחיתה, אתרי תיק עבודות לשליחה לאנשים ספציפיים.

בניית אתרים במערכת WordPress

מערכת ניהול תוכן וורדפרס (WordPress) מאפשרת בניית אתרים בקוד פתוח, משמע קוד האתר שייך לבעל האתר בלבד ולא לחברת בניית האתרים דרכו הזמין את האתר, עם השנים מערכת wordpress התפתחה, והיום המערכת מאפשרת ניהול אתר בצורה נוחה ויעילה בעזרת בילדרים (builder) שונים כמו לדוגמא אלמנטור, המאפשרת גרירת וויג’טים (Widgets) שונים, המחלקים את פריסת האתר בצורה נוחה ויוצרים את הקוד באופן אוטומטי.

מחיר לאתר וורדפרס מושפעת גם היא ממספר רב של גורמים לדוגמא, האם האתר הוא אתר תבנית ואין צורך בעיצוב מיוחד או שמא האתר בנוי בעיצוב אישי, בנוסף מהו סוג האתר – אתר תדמית, חנות אינטרנטית, אתר מכירות/ קטלוג, או פיתוח של מערכות שונות, גורמים אלה משפיעים על המחיר גם כן.

אתר תבנית או התאמה אישית מה ההבדל?

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כשמדברים על עלות בניית אתר אינטרנט הוא, האם האתר נבנה בהתאמה אישית או שנבנה כתבנית (Template) מובנה מראש, הסיבות לכך הן לרוב עלויות וזמן ההקמה.

אתר הבנוי בהתאמה אישית יאפשר לכם עיצוב ייחודי ושינוים עיצוביים בהמשך, אך מחיר ההקמה עבור בניית אתר יכלול בתוכו את עלות הבילדר (Builder) ושאר תוספי פרימיום המותקנים על מערכות מסוג זה, בנוסף זמן העבודה של בונה האתר יכלול שעות עבודה נוספות על האתר.

אתר הבנוי בתבנית מוכנה לרוב יהיה זול יותר מאתר בהתאמה אישית אך לא יאפשר לכם לשחק עם העיצוב, ברוב התבניות האתר כבר מעוצב מראש בעיצוב שככל הנראה כבר קיים בכמה אתרים ברשת, התוכן (טקסט/ תמונות/סרטונים וכד’) מולבש על העיצוב הקיים, והמחיר לרוב מושפע מכמות השינויים אותם תרצו לבצע בתבנית.

חברה או פרילנסר

מבחינת עלויות יש משמעות גבוהה בין אם החלטתם להתקדם עם חברת דיגיטל או פרילנסר, כשמדובר בחברה לרוב תקבלו מענה בין אם תצטרכו מעצב, בונה אתרים, מתכנת, ומקדמי אתרים המתמקצעים בקמפיינים שונים כמו: SEO קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן PPC / CPC, מנהלי מדיה חברתית וכד’, לכן עלויות בניית אתר ושירותים נוספים כמו קידום ייגבו ממכם עלויות גבוהות יותר מאשר פרילנסר.

פרילנסר לעומת זאת לרוב מתמקצע בתחום אחד או שתיים, פרילנסר מקצועי ייתן שירותים נוספים על ידי שיתופי פעולה אל מול פרילנסרים נוספים, כל אחד בתחומו כמובן, לכן עלויות פרילנסר (לרוב) יהיו נמוכות מאשר חברת דיגיטל.

יש לקחת בחשבון כמובן שחברת אתרים עובדת מול מספר רב של לקוחות, ולכן ייתכנו עיכובים בסיפוק המוצר המוגמר, או לחילופין במקרה שמדובר במוצרי קידום יינתנו שעות עבודה מעטות מאשר עבודה מול פרילנסר.

מחיר לבניית אתר

רוצה שנחזור אלייך?

כמה פרטים ואנחנו חוזרים

רוצים לקבל הצעת מחיר לאתר?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

כתיבת תכנים/ קופירייטינג

במידה ותרצו בניית אתר הכולל כתיבת התוכן באתר, יש לכלול את עלות כתיבת התכנים בנפרד ממחיר בניית האתר.

כתיבת תכנים יכולה להתבצע במספר אופנים:

כתיבה תכנים כללית – כתיבה מניעה לפעולה בעלת תוכן “אנמי” וכללי, בחלק מהמקרים נכלל במחיר בניית האתר ולעיתים יגבה תשלום נוסף של כמה מאות שקלים, תלוי בכמות התוכן הנחוצה.

קופירייטינג – כתיבת תוכן איכותית ומניעה לפעולה, בעלת התחשבות בקידום האתר בתוצאות האורגניות, ומדברת בשפת הגולשים על פי אפיון בית העסק, אופציה זאת מומלצת להגדלת יחס ההמרות באתר, אך לרוב ילווה בעלויות שיכולות להגיע לתוספת של מאות ולעיתים אלפי שקלים, תלוי בכמות התוכן הנדרשת.

תכני SEO – מאמרים אלה קיבלו את הכינוי “מאמרי SEO” בשל היותם באיכות ירודה ובעלי מטרה אחת בלבד, קידום דפי תוכן מקודמים באתר, עלויות מאמרי SEO יגולמו במחיר קידום האתר ולא במסגרת תכנים לבניית האתר, עלויות התכנים נמוכות ביחס לכתיבת תכני האתר ולרוב ימכרו על ידי חברות הקידום בצורת “חבילות תוכן” שונות ( חלק מחברות הקידום לא יגלמו את עלויות התכנים בנפרד, אלה יכללו את עלויות התכנים כבר במחיר הריטיינר החודשי).

כתבות Premium – כתבות תוכן איכותיות המפרסמות את בית העסק ומועלות באתרים גדולים ליצירת טראפיק לאתר או לידים ישירים, כתבות מסוג זה יהיה ניתן לרכוש דרך כל חברת קידום או פרילנסר בכל עת, ולעיתים המקדם עצמו ימליץ לכם כתבה כזאת, תשלום עבור כתבות אלה משתנה על פי רמת הכתיבה והאתר בו מפורסמת הכתבה.

שימוש במאגרי תמונות

כל אתר חייב שיכיל מוצרי מדיה, כלומר תמונות, סרטונים, עיטורים עיצוביים וכד’, במידה ולבעל העסק אין מוצרי מדיה להעלות לאתר, על חברת הקידום/ פרילנסר לספק את מוצרי המדיה, במקרה כזה ישנם חברות אשר יגבו תשלום נוסף עבור שירות זה.
מחיר השימוש במאגרי תמונות חיצוניים יגבה מחיר זעום, אשר הסתכם בכמה עשרות עד מאות בודדות של שקלים.

עלויות נוספות קבועות לאתר - דומיין ואחסון

כל אתר שעולה לאוויר יש תשלומים על הוצאות קבועות לאתר, עלויות על כתובת האתר (Domain) ועלות שרת אחסון, עליו האתר ישב פיזית, כל בונה אתרים יוכל לעזור לכם ברכישה של שירותים אלה ללא עלות נוספת, חלקם אף יציע לכם לאחסן את האתר על שרת האחסון שלהם.

עלות דומיין מתבצע אחת לשנה ומסתכם בין 50 ל- 120 ש”ח לשנה, ישנם דומיינים שיעלו יותר וזה במידה והדומיין בעל היסטוריית קידום, אבל זה כבר נושא בפני עצמו.

עלות שרת אחסון לעומת זאת מתבצע על בסיס חודשי ונע בין 80 ל- 200 ש”ח לחודש, עלות שרת אחסון על גבי שרתים מחו”ל עשויים להגיע גם למחירי רצפה של כמה דולרים בודדים לשנת אחסון מלאה, אך לאחסון האתר יש משמעות אדירה מבחינת מהירות האתר וקידומו במנועי החיפוש – אופציה מאוד לא מומלצת לחיסכון בעלות האתר.

יש חברות דיגיטל שיציעו לכם אחסון לשנה מתנה ולאחר מכן יגבה סכום עלות חודשי (80-200 ש”ח).

סוג האתר

כפי שכבר הבנתם ישנם סוגים רבים של אתרים, אתרי תדמית הם הנפוצים ביותר, מכיוון ומדובר באתר פשוט המציג את העסק שלכם ברשת.

בעלי חנויות עם מגוון מוצרים לרוב הצטרכו לבנות אתר קטלוג/ חנות אינטרנטית על מנת לתת במה לכל המוצרים שהם מציעים, גם במקרה הזה יש לקחת בחשבון האם לאפשר לגולשים לרכוש כבר באתר ולפתח מערכת סליקה באתר, או שתרצו רק להציג את המוצרים, לאפשר לגולשים ליצור איתכם קשר על מנת לבצע רכישה.

ישנם גם אתרים הנקראים אתרי פורטליים,אתרים אלה מאופיינים בריבוי תכנים וקיימים למטרות רבות ומגוונות.

אתר בפיתוח אישי – הכוונה באתרים מסוג זה הם אתרים המיועדים למטרה מסוימת הדורשת פיתוח, לרוב אתר כזה יאופיין באוטומציות ופעולות אינטגרציה שונות, התחברות התממשקות עם תוכנות חיצוניות וכד’.

ישנם כמובן עוד מספר סוגי אתרים כמו  אתרי בלוג, אינדקסים, פורומים וכד’.

אתר תדמית

לרוב בעלי עסקים ירצו לבנות אתר תדמית לעסק שלהם, על מנת להציג את העסק באינטרנט ולקדם אותו בגוגל על מנת לקבל חשיפה לגולשים וללקוחות פוטנציאליים.

רוב האתרים הקיימים היום ברשת הם אתרי תדמית.

פרמטרים  המשפיעים על מחיר לאתר תדמית:

  • האם האתר נבנה בתבנית מוכנה מראש או בעיצוב מותאם אישית.
  • השפה שבה האתר בנוי, האם צריך להקים את האתר בכמה שפות.
  • התאמת האתר למנועי החיפוש, הקפדה על תגיות מטה, מבנה והיררכיה נכונה לקידום אורגני, הקפדה על תיוג נכון של הכותרות, כיווץ תמונות האתר וכד’.
  • האם קיים עיצוב מוכן או שיש צורך בבנייה מ-0.
  • האם יש צורך בלוגו עבור האתר/ העסק.
  • כתיבת תכנים לאתר.
  • שימוש במאגרי תמונות.
  • מספר דפי האתר.
  • חברה או פרילנסר.
  • בקשות מיוחדות.
קופירייטינג לאתר

בניית אתר מקצועי

3 שלבים ואנחנו איתכם

מעוניינים באתר תדמית לעסק?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

אתר קטלוג

אתרי קטלוג הם בעצם אתרי חנות אך ללא אפשרות לסליקה, הצורך באתרים מסוג זה הוא לרוב על מנת לגרום לגולשים להכיר את המוצרים שלכם, לבחור ולהגיע פיזית לחנות על מנת לבצע את הרכישה או ליצור איתכם קשר למשלוח, אתרים אלה מתאימים בעיקר לחנויות רהיטים גדולות, אולמות תצוגה וכד’.

פרמטרים המשפיעים על מחיר לאתר קטלוג:

  • מערכת ניהול התוכן – ווקומרס (וורדפרס) / מג’נטו/ וירטואמרט / אחר)
  • עיצוב מותאם אישית לתבניות ייחודית עבור דפי מוצר / שימוש בתבנית מוכנה מראש.
  • עיצוב קיים או בניית אתר מ-0.
  • התאמת האתר והגדרות תבניות האתר למנועי החיפוש.
  • שפה/ות האתר.
  • מספר הדפים ללא דפי ה”קטלוג”.
  • מספר המוצרים המועלים לפני עליית האתר לאוויר.
  • תוספים שונים לשירות לקוחות (כפתור וואטסאפ, מענה אוטומטי (רובוטי) לשאלות של גולשים וכד’).
  • לוגו קיים או עיצוב לוגו חדש.
  • כתיבת תכנים לאתר.
  • שימוש במאגרי תמונות.
  • חברה או פרילנסר.
  • בקשות מיוחדות.

אתר חנות

אתרי חנות וירטואליים מחליפים בשנים האחרונות את החנויות הקמעונאיות, יותר ויותר בעלי עסקים מעדיפים לפתוח חנות אינטרנטית עוד לפני הקמת עסק קמעונאי, מקומי, יש לכך סיבות רבות אך הסיבה העיקרית היא חסכון בעלויות כמו, אחסון, שכירות, סחורה ועוד.

אתר חנות וירטואלית מבוסס על אתר קטלוג, ההבדל העיקרי הוא שבאתר חנות קיימת אפשרות סליקה, באתר כזה יש צורך בהקמה של מספר עמודים נוספים כמו, עמוד חנות בתוך האתר, עמוד מועדפים (עגלה/סל קניות), עמוד סליקה, פוליסת ביטוח (privacy policy), דף תודה למעקב אחר רוכשים וכד’.

פרמטרים המשפיעים על מחיר לאתר חנות:

  • שעות הדרכה על שימוש במערכת הכולל העלאת תכנים/ מוצרים, שימוש בתמחור המוצרים או ביצוע מבצעים מיוחדים וכד’.
  • העלאת התכנים לאתר, מבוצע על ידי הלקוח או על ידי החברה.
  • עיצוב תבנית בהתאמה אישית או בחירת תבנית מראש.
  • התאמת התבניות באתר לצורכי החברה.
  • התאמת האתר למנועי החיפוש.
  • חיבור לסליקת אשראי.
  • שפות אתר החנות ואופן הקמתם (סאב דומיין או שימוש בתוספים שונים).
  • הוספת תכונות מיוחדות לבקשת בעל העסק.
  • האם יש צורך בלוגו.
  • כתיבת תכנים לאתר.
  • שימוש במאגרי תמונות.
  • חברה או פרילנסר.
  • בקשות מיוחדות.

חידוש אתר

אתרים ישנים אינם מפיקים את אותה התועלת שהפיקו בעבר, הצורך בחידוש האתר מתעורר אחת לכ-3 שנים ויש לכך מספר סיבות: מעבר לפלטפורמה אחרת, חידוש קוד האתר ומעבר לקוד פתוח, צורך בהוספת פיצ’רים באתר שלא ניתן לבצע בפיתוח האתר הישן, אבל הסיבה העיקרית היא חידוש האתר לצורך מענה להתחדשות ושינויים בדרישות מנועי החיפוש.

ישנם מערכות שכבר לא נטענות בכל סוגי הדפדפנים, או שלא קיימת להם גרסת מובייל לאתר, אחת הדרישות העיקריות של מנועי החיפוש וגוגל בפרט היא התאמה למסכים השונים, נקודות זכות רבות יינתנו לאתרים רספונסיביים.

פרמטרים המשפיעים על מחיר לחידוש אתר:

  • כמות הדאטה המועברת.
  • עיצוב מ-0 או בנייה על בסיס עיצוב קיים.
  • האם יש צורך בחידוש הלוגו.
  • האם יש תוספות באתר המצריכות שימוש בתוספים שונים.
  • התאמת האתר למנועי החיפוש.
  • חברה או פרילנסר.

אתר פורטל

בדומה לאתרים בפיתוח אישי ומערכות מתקדמות, מחירי אתרי הפורטל משתנים על פי צרכי הלקוח, אין אפשרות להעריך מחיר אתר ללא מסמך אפיון מפורט ככל הניתן, מחיר עבור אתר פורטל  יכול להתחיל מ20,000 ש”ח ולהגיע למאות אלפי שקלים.

פרמטרים המשפיעים על מחיר אתר פורטל/ פיתוח מותאם אישית:

  • אינטגרציה וחיבור למערכות שונות.
  • מערכות אוטומציה שונות על פי רצון הלקוח.
  • האם יש צורך בפיתוח מערכות נוספות מחוץ לאתר.
  • סוג הפלטפורמה עליה הוקם האתר.
  • שימוש בתוספים/ תוכנות המצריכות תשלום נוסף.
  • עיצוב מותאם לאתר/ למערכת.
  • שימוש במספר תבניות פנימיות.
  • מערכות סליקה.
  • מערכות אזור אישי.
  • פעולות הגולשים האפשריות באתר כמו תגובות, העלאת מדיה וכד’.
  • בנק שעות (שעות פיתוח) לשינויים ותוספות שלא הוגדרו מראש, ושעות פיתוח לטיפול בבאגים ו QA.

אתר בלוג

אתר בלוג הוא אתר פשוט המאפשר להעלות כתבות ותכנים שונים, אתרי בלוג שונים מתייחסים לנישות ספציפיות המדברים על עולם תוכן מסוים.

אתרים מסוג זה יעלו מחיר נמוך של כמה אלפי שקלים בודדים, הסיבה לכך היא שימוש בתבניות פשוטות ומוכנות מראש, ולרוב אין צורך בתוספות שונות כמו לוגו, תמונות ותכנים.

יש אתרים כמו Saloona, Blogspot, בלוגר, tumblr WordPress.org וכד’ אשר יאפשרו לכם להקים בלוג אישי על כתובת הדומיין שלהם, ניתן לזהות אתרי בלוג מסוג זה על ידי מבט לכתובת ה-URL של האתר, אם בכתובת האתר יופיע התבנית הזו – exmple.blogspot.co.il כאשר שם הכותב/ האתר מופיע לפני הדומיין המרכזי, הכוונה היא שמדובר בסאב דומיין (SubDomain) ולא באתר ייעודי.

במידה ותרצו אתר עם בעלות בלעדית על כתובת האתר / הדומיין, תכולו לפנות לחברה לבניית אתרים או לפרילנסר, כמובן תוכלו תמיד לנסות להקים בעצמכם.

מחיר בניית אתר חנות

החנות שלך כמעט מוכנה

כמה רגעים ואפשר למכור

בניית אתר בחינם

ישנה אפשרות כיום להקים אתר אינטרנט בחינם ואפילו על ידי ממשק תפעול נוח, חברות כמו Wix ו-Google Site, יאפשרו לכם מערכת משתמש שתאפשר לכם לבנות את כל האתר מ-0 בצורה נוחה ופשוטה.

זוכרים את המשפט “אין מתנות חינם”? אז המשפט הזה יהדהד לכם בראש בכל פעם שתשמעו את המשפט בניית אתר בחינם, על כל תוספת אפילו הכי קטנה תהיה לכך עלות נוספת, לפעמים העלות תהייה חודשית ולפעמים חד פעמית, לדוגמא אם תרצו שהאתר שלכם יקום על דומיין פרטי תצטרכו לשלם עלויות נוספות.

העקב אכילס של מערכות המאפשרות בניית אתר בחינם הוא מערכות קוד סגור, כלומר קוד האתר שלכם תמיד יהיה שייך לחברות שפיתחו את המערכת, כך שאין לכם אף פעם שליטה מלאה על האתר שלכם, כל פעולה קטנה תחשב כפיתוח ותגרור אחריה עלויות נוספות, לא יהיה ניתן להעביר בצורה מלאה את כל התכנים בעתיד אלה יהיה צורך בבנייה מחדש מ-0.

החסרון המרכזי הוא שמערכות מסוג זה כמעט ולא ניתנות לקידום במנועי החיפוש בקידום אורגני, וכמובן שלא יספרו לכם את זה עד שכבר תסיימו את בניית האתר שלכם ותרצו להתחיל להפיק ממנו תועלת.
לסיכום לטווח הארוך בניית אתר בחינם זו אופציה יקרה יותר לאורך זמן.

מחירי פיתוח

כשפונים לחברת בניית אתרים ייתכן ולקראת סיום בניית האתר או לאחר שהאתר הושלם לגמרי, תרצו להוסיף פיצ’רים נוספים, תוספות אלה יתומחרו בעלות נוספת (לא כל שינוי מצריך שעות פיתוח), רוב חברות הבנייה יציעו לכם לקנות “בנק שעות”, הכוונה היא רכישה של מעין “חבילה” של כמות שעות לטיפול בבקשות נוספות, טיפול בבאגים (תקלות) ו-QA.

עלויות לשעות פיתוח יתומחרו ברוב החברות בין 200-280 לשעת פיתוח, כמובן שיש תמיד את מקרי השוליים.

מחירון בניית אתרים לשנת 2019

אז דיברנו הרבה והסברנו מספיק, הגיע הזמן שנדבר מספרים, אחרי שהבנו את הגורמים המשפיעים על עלות האתרים השונים, נוכל לתת את המחירון המלא לבניית אתרים למרות הפערים הגבוהים במחירים.

בניית אתר בחינם

להצעת מחיר משתלמת

תשאירו פרטים ונחזור אליכם

מחירון בניית אתרים

 מחיר האתרחברה לבניית אתריםפרילנסר
מחיר בניית אתר בלוג₪ 0-5,000₪ 3,000-5,000₪ 2,000-5,000
מחיר בניית אתר תדמית₪ 3,000-12,000₪ 6,000-12,000₪ 3,000-10,000
מחיר בניית אתר קטלוג₪ 8,000-18,000₪ 10,000-18,000₪ 8,000-18,000
מחיר בניית אתר חנות₪ 12,000-25,000₪ 15,000-25,000₪ 12,000-25,000
מחיר בניית אתר פורטל₪ 15,000-60,000₪ 15,000-60,000₪ 15,000-60,000
חידוש אתר₪ 3,000-8,000₪ 5,000-8,000₪ 3,000-7,000

תוספות בעלויות קבועות

לוגו₪ 250-1200
כתיבת תוכן לאתר₪ 0.13-0.5 למילה
שימוש במאגרי תמונת₪ 5-10 לתמונה
התאמת האתר למנועי החיפוש (אופטימיזציה ראשונית בלבד)₪ 1,500-3,000
שעות פיתוח₪ 200-280
דומיין₪ 50-80 לשנה
אחסון₪ 50-200 לחודש

נקודות חשובות

  • המחירים הם לאתרים בשפה העברית בלבד, תמחור אתרים בשפות שונות יהיו שונים.
  • המחירים משתנים על פי בקשות הלקוח, תוספות, ואפיון מלא של האתר טרם קבלת הצעת מחיר.
  • “מחירון בניית אתרים 2019” מייצר את רוב תמחורי האתרים, תמיד ישנם יוצאים מן הכלל לכאן ולכאן.
סגירת תפריט